Sunn mat som kn*@#¤&!!er i munn!

God søndag da dere! <3
Nitrist og tørt innlegg fra meg i dag, men jeg lovte jo at jeg skulle dele den supergode oppskriften på den eneste lasagnen jeg spiser om dagen.
Jeg fant oppskriften på en eller annen sånn fitness-side for ca to år siden, jeg blir aldri lei!!
Protein-Lasagne
Du trenger:
– 2 Squash
– 2 pakker karbonadedeig
– 1 pakke sorte/brun/røde økologiske bønner.
– så mye sopp du vil
– en neve brokkoli
– 2 små bokser med tomatpurré
– 2 store bokser med cottagecheese
– hvilken type ost du vil
( Alt finnes garantert på din lokale sjappe )
Hvis du har tenkt å lage denne middagen, lønner det seg å høvle squashen tidligst mulig. Den må nemlig ligge til tørk og bli kvitt mest mulig vann, hvis ikke blir lasagnen veldig våt. Når Squashen har ligget en times tid, eller mer, til tørk kan du begynne å steke karbonadedeigen med opphakket sopp og brokkoli – krydre det slik du vil.
Ha i bønnene ( disse kan også droppes altså )
Ha så i tomatpurré . skyll boksene med vann og ha oppi resten.
Legg halve karbonadeblandingen i en stor ildfast form, smør den ene cottagecheese-pakken oppå, legg squash lagvvis på toppen. Gjenta prosessen én gang til med resten av produktene og topp med masse deilig ost på toppen. Settes midt i ovnen på 200 grader til osten er smeltet. Jeg liker når osten blir crispy 🙂
lag det tilbehøret du selv vil. Her kan du spise hvitløksbaguetter med god samvittighet!
Jeg hadde bare ruccolasalat med appelsin i og stekte søtpoteter 🙂


To lag med squash til tørk.




Jeg kunne lagt ut en nydelig bilde av maten, med tente lys og ferske roser som flørtet med kamera i bakgrunnen, men jeg var så sykt sulten, så det ble med dette!

Bon appetit! Og det beste av alt, er at den smaker enda bedre dagen etter! Da er den mer fast <3
Avsluttet en sunn lørdag velfortjent med dette!

Fruktkompott med krem, opphakket kokesjokolade og kokos <3 10 ganger bedre enn smågodtposen!!

Ha en nydelig søndag! I morgen skal a mor freshe seg opp – stay tuned 🙂
Jeg digger dere!
<3 Iselin <3
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg