Derfor gjør jeg dette!

Herregud jeg blir på kanten til gladkristen av all responsen jeg har fått i etterkant av gårsdagens innlegg! Dere er så søte alle sammen. <3

Sannheten er at jeg i går var stuptrøtt og sovnet mens jeg skrev, jeg postet innlegget halvveis i søvne og så i etterkant at det både var fult av skrivefeil og dårlige formuleringer. Men hva gjør vel det, når så mange likevel likte det.

Jeg kan skrive om så mangt, men en ting er sikkert. Når det kommer til kropp og sex så våkner dere 😀

Innlegget jeg la ut i går har hatt over 2500 visninger og det er ganske kult for en blogger som hverken får skrevet hver dag eller lever av/tjener noe som helst på bloggingen.

Men jeg forstår dere så innmari godt. Kropp og sex ER fascinerende. Men det er også veldig skummelt – for i dagens samfunn oser det av “skumle” forbilder – feilaktig informasjon og “normer” om hva som er rett og galt hva gjelder utseende, oppførsel og sexstillinger.

Dette gjelder selvfølgelig begge kjønn, men det er heller ikke til å legge under en stol at det i første omgang gjelder oss jenter.

Jeg er så utrolig opptatt av å få unge mennesker ( og voksne – og spesielt jenter/damer) til å forstå at de rosemalte bildene av kropp og sex vi får tredd over hodet daglig – ikke stemmer med den virkelige verden.

Jeg ønsker å få frem hvor lett det er å se ut som et glansbilde av seg selv på bilder selv om man har en helt vanlig kropp som bulker litt her og der, som har strekkmerker og slapp hud, kviser og nupper, hår og tørre områder. Vi er mennesker som lever liv. Ikke dukker som poserer riktig for omverdenen.

Jeg liker dog å legge ut slike bilder av meg selv, disse poserende, dukkeaktige bildene  – for jeg føler meg jo flott! Jeg vil jo kunne skryte litt av meg selv, jeg som så vanvittig mange andre –  men jeg føler også et ansvar. Et ansvar med å vise dere hvordan jeg ser ut på baksiden av denne jålete dukkeposeringen.

Når jeg startet å blogge for ca 6 måneder siden – drømte jeg om å kunne leve av dette. Lære meg å ta perfekte bilder, skrive strukturert og dandere omgivelsene med pynteputer og duftlys. Jeg hørte om andre bloggere som følte at de vokste – de hadde fått avtaler, kontrakter med store plattformer innen bloggverdenen. De hadde 200 faste lesere om dagen og det ville bare vokse.

Jeg ville så gjerne være der jeg også – 200 lesere om dagen er jo ingenting – jeg hadde over 1000 om dagen få uker etter jeg startet!

Jeg har i etterkant skjønt at de store plattformene tydeligvis ikke ønsker en ujålete blogg. De ønsker ærlighet, ja – men de ønsker den kanskje pent pakket inn bak fine bilder og flott layout.

Vel – det klarer ikke jeg levere – ikke som mamma med full jobb og husprosjekt og musikk på si.

Så skal jeg slutte å bruke fritiden min på å dele smulete bilder og ærlige meninger? Nei langt derifra! Jeg elsker å dele og jeg håper at dere ikke synes det gjør noe å bardust få litt fittepreik  og kukost slengt i trynet på rolige kvelder i sofaen.

Jeg har inngått flotte samarbeid med fantastiske mennesker og jeg er de evig takknemlig. At de ønsker et samarbeid med en blogger som ikke leverer etter standarden gjør meg glad langt inni hjerterota og jeg gleder meg vilt mye til å vise dere mer fra nettopp disse samarbeidene på nyåret.

Det gjør meg så utrolig glad at så mange følger med på alt det rare men óg viktige jeg skriver selvom det nå fort kan gå én uke mellom hver gang.

Takk for at dere holder ut, takk for at dere er tålmodige, takk for at dere liker, kommenterer deler og tar dere tid til å sende meg meldinger. Dere er faktisk den ENESTE grunnen til at jeg gjør dette <3 <3 <3

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg